Webbestelling binnen anderhalf uur bezorgd

De Britse retailketen Argos is een samenwerking aangegaan met bezorgservice Shutl. Hierdoor kunnen webshoppers in Londen producten binnen negentig minuten laten bezorgen.

Shutl werd vorig jaar gelanceerd door Tom Allasson, met steun van Simon Murdoch, voormalig directeur van Amazon Europe. Shutl moet het item 'bezorging' mee laten groeien met de ontwikkeling van e-commerce in het algemeen.

Murdoch en Allasson voeren drie redenen aan voor de snelle bezorgopties van Shutl. Allereerst werken bedrijven die op dezelfde dag bezorgen efficiënter dan bedrijven die focussen op meerdaagse bezorging. Ten tweede kan de formule profiteren van kwantumkortingen op de prijzen van vervoerders. En tot slot doet Shutle vooral een last minute beroep op hun restcapaciteit, waardoor prijzen laag kunnen blijven.

De oprichters denken met Shutl ‘a significant game changer for e-commerce’ in handen te hebben, omdat multichannel retailers weer meer macht krijgen. De bezorgerservice biedt zijn diensten alleen aan bij online-retailers met winkels tot tien mijl van de klant. 

Argos is de eerste klant van naam die met Shutl gaat bezorgen. "Vanuit elk perspectief is Argos de juiste partner voor ons, met zijn klanten, systemen en uitgebreid winkelnetwerk", aldus Allison. "Toch bevinden we ons nog in een zeer vroeg stadium. Hoewel ik niet kan begrijpen dat mensen kiezen om te gaan zitten wachten op een bezorger, weten we dat we nog een hoop te bewijzen hebben."

Vooralsnog kunnen alleen webshoppers in Londen en omgeving kiezen voor bezorging via Shutl. Ze betalen 4,95 pond voor bezorging binnen negentig minuten ('Shutl Now') en hetzelfde bedrag voor bezorging in een bezorgingsraam van één uur ('Shutl Later'). Over ongeveer een jaar moeten inwoners van andere grote Britse steden ook voor Shutl kunnen kiezen wanneer ze kopen op Argos.co.uk

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!