FNV Bondgenoten heeft een online meldpunt geopend voor medewerkers en klanten van warenhuisketen HEMA. De vakbond nam hiertoe het initiatief omdat die volgens eigen zeggen de afgelopen weken honderden klachten ontving van zowel klanten als medewerkers.
De klachten van werknemers hebben vooral te maken met de toegenomen werkdruk, terwijl klanten zich storen aan de rommelige winkels, aldus FNV-bestuurder Gea Lotterman in een persbericht.
Het verzuim onder werknemers neem toe door de groeiende werkdruk, meent Lotterman ‘We horen steeds vaker dat er meer werk gedaan moet worden met minder mensen of dat er geen vervangers zijn als er iemand ziek is. Verder krijgen we klachten dat medewerkers steeds jonger worden. De situatie op de werkvloer heeft gevolgen voor klanten. Zij klagen over rommelige en smerige winkels.’
HEMA is woedend over de berichtgeving, Tegenover De Telegraaf stelt een woordvoerster dat de vakbond het over honderden klachten heeft ‘die wij niet kennen’. “Hoezo honderden klachten, laat maar eens zien dan. Er is wel contact geweest met mevrouw Lotterman voor een gesprek. Maar de klachten waar zij over spreekt, zijn bij ons niet bekend. Dat gesprek zou plaatsvinden als een collega van haar terug is van vakantie. Wij zijn onaangenaam verrast over deze publicatie en herkennen ons totaal niet in het geschetste beeld.”
Lees ook: 'HEMA zet zieke werknemers onder druk'
HEMA-personeel klaagt over werkdruk
Gepubliceerd op 6 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0