Benetton realiseert winstgroei

Het Italiaanse kledingconcern Benetton heeft de eerste zes maanden van dit jaar een winst bijgeschreven van veertig miljoen euro. Dat is een groei van 38 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder, toen de winst uitkwam op 29 miljoen euro.

De omzet klom één procent tot 891 miljoen euro. Benetton deed het met name goed in nieuwe markten als landen in Azië en Mexico (omzetplus van zestig procent). In Griekenland en Spanje liepen de verkopen juist terug. Thuismarkt Italië presteerde ‘solide’.

Van de merken die onder het bedrijf vallen, presteerde vooral Sisley goed. De labels Sisley, 012 en Sisley Young groeiden. Het merk United Colors of Benetton groeide niet, maar wist zijn marktpositie te handhaven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!