Modemerk MEXX steekt haar winkelconcept in een nieuwe jas. Sinds de bestuurswisseling binnen het bedrijf heeft het merk, onder begeleiding van het Duitse designbureau Shop Consult by Umdasch, een 'Metropolitan Casual uitstraling' ontwikkeld. Eind juli is in Keulen de eerste winkel die aan het nieuwe concept voldoet, geopend. Op korte termijn volgen er meer filialen.
Het modemerk wil met de nieuwe inrichting meer nadruk leggen op authenticiteit en individualiteit, ondanks het feit dat de winkels gevestigd zijn in de grote winkelstraten en zich richten op het volumesegment. "We streven ernaar de intieme en persoonlijke sfeer van een boetiek te creëeren. De aankleding, reissouvenirs en graffiti onderstrepen deze authenticiteit. Natuurlijke, tastbare materialen zoals hout, steen en staal maken het beeld compleet", vertelt Ansgar Hellmich, VP Global Architecture van het merk.
MEXX wil het concept op korte termijn toepassen in grote steden als Hamburg, Wenen en Stockholm. Daarnaast zullen er op diverse locaties een aantal 'shop-in-stores' worden geopend.
Reacties 0