AH misleidt met reclame halfvolle melk

Albert Heijn is op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). De supermarktketen meldt volgens de commissie ontrecht op de verpakking van zijn halfvolle melk dat het melk betreft van Hollandse weide, terwijl die ook van koeien kan komen die voortdurend op stal staan.

De zaak was aangespannen door een biologische boerin, die zich stoorde aan de tekst op de verpakking.

Door de reclame kan de onjuiste indruk ontstaan dat de melk geheel afkomstig is van koeien die ten minste een deel van het jaar in de wei staan, aldus de commissie. Volgens de supermarktketen komt een ‘aanzienlijk percentage’ van de melk van koeien met weidegang.

Wakker Dier is blij met de uitspraak. Deze actiegroep voert al jaren campagne om dieren in de wei te houden en wil dat supermarkten ophouden met de verkoop van ‘stalmelk’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!