Financiële groei voor Crocs

Schoenenbedrijf Crocs zag in het tweede kwartaal zowel zijn omzet als winst toenemen. Dat blijkt uit cijfers die het bedrijf vorige week publiceerde.

Crocs, bekend als producent van felgekleurde plastic klompen, heeft in de afgelopen periode de kosten verlaagd en de producten voorzien van een nieuw ontwerp. Het bedrijf was het afgelopen jaar in de problemen geraakt door een afnemende omzet en groei. Dit jaar kwam de winst in het tweede kwartaal uit op 32,3 miljoen dollar.

Vorig jaar rapporteerde het bedrijf nog een verlies van 30,3 miljoen euro. De omzet nam met 31 procent toe naar 228 miljoen dollar. De internetverkoop nam met 24 procent toe en de omzet via retail en wholesale stegen met respectievelijk 20 procent en 12 procent. 

In Amerika steeg de omzet met 23 procent tot 104,8 miljoen, in Azië elf procent tot 88,6 miljoen en in Europa zeven procent naar 34,6 miljoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!