Moderetailer WE test sinds enkele maanden de ervaringen met de Tweet Mirror. In Nederland zijn twee van dergelijke spiegels te vinden in de winkel in Nijmegen. Dit jaar komen daar nog vestigingen in Amsterdam en Zaandam bij.
“Bij WE kunnen klanten al twitterend hun kleding passen. Het opvallende ontwerp van de Tweet Mirror en het gebruikersgemak zorgen voor extra vertier in de winkel”, meldt directeur Wouter Kolk van WE Fashion. “Bezoekers vinden het leuk om foto’s te maken en meteen door te sturen. Wij zien dat de spiegel populair is bij onze jonge doelgroep.”
Over de grens zijn de spiegels te vinden in WE-vestigingen in België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De Tweet Mirror is onderdeel van het nieuwe WE-concept, dat langzaam wordt uitgerold over alle vestigingen.
De Tweet Mirror komt uit de koker van Nedap Retail en werkt als volgt: De klant maakt tijdens het passen foto’s van zichzelf door op een knop op de spiegel te drukken. Via een internetverbinding worden de foto’s op de twitteraccount van de klant gezet. Twitteraars kunnen dan meteen de nieuwe outfit zien en een reactie geven.
Eerder is de Tweet Mirror in de categorie ‘inter active’ al geprezen als meest vooruitstrevende en innovatieve product van 2010. De digital award is een initiatief van Popai, het kenniscentrum voor Marketing at-Retail. In maart dit jaar ontving de spiegel de prijs voor beste technologie om klantbelevenis te verhogen. Deze jaarlijkse award werd uitgereikt door EHI, een internationaal instituut voor de retailbranche.
Twitteren voor de passpiegel
Gepubliceerd op 10 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0