Wave mikt op luxesegment

Kappersorganisatie Wave heeft groeiplannen in ons land. Ook ziet dit bedrijf mogelijkheden voor een nieuwe formule voor consumenten die wat meer over hebben voor het onderhouden van hun haardos. De organisatie werkt daartoe aan een plan voor de start van een kappersketen in het meest luxe marktsegment en kijkt tegelijkertijd naar de oprichting van een franchiseformule voor schoonheidssalons. Dat meldt directeur Petra Klaassen in het Financieele Dagblad.

De formuleorganisatie achter Team Kapsalon en Hairmaxx wil het aantal aangesloten kappers dit jaar laten groeien met vijf procent. De groeiplannen komen in een periode dat de marktpositie van de kapper onder druk staat. "Wij zullen onze leidende positie beschermen en waar mogelijk uitbreiden", aldus Klaassen.

Wave mikt op de luxe-consument omdat consumenten volgens de directeur minder naar de kapper gaan, maar de keren dat ze gaan, geven zij wel iets meer geld uit. Daardoor is de omzet van Wave redelijk stabiel gebleven (63 miljoen euro).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!