Sears richt zich op lokale retailers

Na het helpen van de verkoop van landelijke retailers, richt Sears zich nu op retailers in de regio. Met de lancering van Local Marketplace speelt de warenhuisketen sterker in op de lokale component.

Met deze dienst breidt Sears de bezorgopties van zijn eerder gelanceerde marktplaats voor derde retailers uit. De retailreus begint hiermee in Boston, Chicago, New York en Washington D.C. Kopers kunnen voortaan bestellingen nog dezelfde dag in de buurt oppikken of laten bezorgen.

Sears heeft voor zijn nieuwe dienst de button ‘Shop for items I need’ geïntroduceerd. Hierbij kan de klant kiezen uit ‘now’, ‘later today’, ‘tomorrow’ en ‘anytime’. Vervolgens wordt de klant om zijn postcode gevraagd, waarna de lokale beschikbaarheid van producten verschijnt. Bestelde artikelen kunnen hierna worden afgehaald bij vestigingen van Sears óf van de derde partij die verkoopt op Sears.com. Ook is er de optie de producten thuis te laten bezorgen.

De retailreus hoopt dat Local Marketplace door regionale retailketens en familiebedrijven gezien gaat worden als extra verkoopkanaal en dat ze daarom hun producten toevoegen aan het assortiment op Sears.com. Volgens de Chicago Tribune hoeven lokale retailers niet de abonnementskosten te betalen die nationaal opererende retailketens wel aan Sears moeten afdragen voor de dienst. Wel moet er een verkoopcommissie afgedragen worden van tussen de zeven en twintig procent. 

Sears is met een omzet van 2,8 miljard dollar de nummer acht in de Top 500 Guide van Internet Retailer. Afgelopen juni begon Sears met de bezorging van levensmiddelen aan de deur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!