Veiligheid, leegstand, parkeren, bereikbaarheid, de kwaliteit van het vastgoed en de openbare ruimte vragen aandacht in binnensteden. Binnensteden staan dan ook onder druk, zo is te lezen in het HBD-katern van het augustusnummer van RetailTrends.
Gemeente en ondernemers realiseren zich dat actie nodig is en dat ze de handen ineen moeten slaan om de kwaliteit van hun binnenstad te verbeteren. Bovengenoemde problemen moeten worden aangepakt, maar ook de stads- en dorpskernen moeten worden onderscheiden van andere centra. Binnenstads- of centrummanagement blijkt een adequaat middel om dit te verwezenlijken.
De fors toegenomen aandacht voor centrummanagement en de vele nieuwe ontwikkelingen op dit gebied vormden voor het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en de KvK Brabant aanleiding een geactualiseerd Handboek Centrummanagement uit te brengen. De uitgave is de opvolger van het Handboek Binnenstadsmanagement uit 2001.
Het gehele artikel is te lezen in het HBD-katern van het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
‘Bundel krachten in binnensteden’
Gepubliceerd op 11 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0