Europa houdt e-commercemarkt tegen het licht

De Europese Commissie wil van iedereen die met e-commerce te maken heeft weten hoe hij of zij de toekomst van de Europese e-commerce ziet.

De Europese consument shopt steeds meer online. Tussen 2007 en 2009 groeide dit percentage van 27 tot 33 procent. Maar uit eerder onderzoek van de Europese Commissie kwam naar voren dat het aantal consumenten die een aankoop deden in een ander EU-land mondjesmaat is gestegen. In 2007 lag het percentage op zes procent;  in 2009 was dit met slechts één procent gestegen naar zeven procent. 

Onderzoek van de Europese Commissie moet aantonen waarom groei op dit gebied achterblijft. Daarnaast wil de EC de opgestelde regels evalueren. Hierop kunnen alle bij e-commerce betrokken partijen een vragenlijst invullen of een schrijven achterlaten bij de commissie. Dit onderzoek moet duidelijk maken waar partijen tegen aan lopen bij Europese e-commerce, maar ook hoe het staat met de ontwikkeling van online diensten.

Neelie Kroes, eurocommissaris voor Digitale Agenda, is al langer voorstander van een solide Europese e-commercemarkt. "De digitale economie biedt een enorm economisch potentieel, maar consumenten en bedrijven kopen nog te vaak niet bij ondernemers in andere lidstaten. Ze lopen nog te vaak tegen juridische barrières aan."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!