De markt voor consumentenelektronica zal zich in de tweede helft van 2010 verder herstellen. Dat is de verwachting van Claudio Missaglia, directeur van marketingorganisatie Hamilton Bright. "Ten opzichte van het afgelopen jaar zal er sprake zijn van een geringe groei."
"De groei zit in zowel het zakelijke als consumentensegment. Zo zet de verkoop van smart phones sterk door. Waar de early adaptors al enige jaren gretig gebruik maken van de mogelijkheden die deze mobieltjes bieden, zie je dat nu ook de grote massa overstag gaat", aldus Missaglia.
Missaglia verwacht ook een groei in het televisiesegment: "Ten eerste is deze groei toe te schrijven aan de verdere opmars van het fenomeen LCD-TV. Ten tweede zullen er meer en meer televisiesets met directe internettoegang worden verkocht. De verkoop van het traditionele bruin- en witgoed zal daarentegen wat achterblijven. Dit hangt uiteraard samen met de woningmarkt die nog altijd op slot zit."
Wat de verkoop eveneens stimuleert, zo is de overtuiging van Missaglia, is dat fabrikanten in een enorme wedloop om de gunst van de consument zijn verwikkeld. "Ze proberen elkaar voortdurend af te troeven met steeds weer nieuwe producten. Dit zie je momenteel heel duidelijk gebeuren met de eBooks en tablet PC’s. De introductie van dit soort nieuwe producten gaat over het algemeen gepaard met enorme, slimme marketingcampagnes die de koopbereidheid van de consument sterk beïnvloeden."
'Markt consumentenelektronica krabbelt op'
Gepubliceerd op 12 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0