Zoutpercentage in levensmiddelen afgenomen

De Nederlandse levensmiddelenindustrie heeft het percentage toegevoegd zout in haar producten gemiddeld met tien procent verlaagd. De afname kwam tot stand tijdens de eerste fase van het FNLI Actieplan zoutvermindering. De vooraf bepaalde doelstelling van twaalt procent is niet gehaald. Dit blijkt uit de gegevens die zijn verzameld door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie.

De FNLI begon in 2007 met de Taskforce Zout in Levensmiddelen, als antwoord op de eind 2006 uitgebrachte Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. De Taskforce Zout leidde in 2008 tot de komst van het Actieplan Zoutreductie. "Wij zijn erg blij met het harde en goede werk in alle sectoren om zout te verminderen. Dit is een gezamenlijke inspanning die tijd nodig had om breed op gang te komen. Dat is gelukt", zegt Philip den Ouden, directeur van de FNLI.

Om toch tot die twaalf procent te komen zal er met de betrokken sectoren, en specifiek daar waar de doelstellingen nog niet zijn behaald, over nieuwe afspraken worden gesproken. De FNLI zal deze vervolgstappen voor het einde van het jaar bekendmaken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!