Duitse discounters zien omzet sinds tijden dalen

Discounters in Duitsland hebben hun omzet vorig jaar voor het eerst sinds lange tijd zien dalen. Dat heeft marktresearchbureau Nielsen onderzocht.

De totale omzet van Aldi, Lidl en Netto nam met 0,6 procent af tot 58,64 miljard euro. Dit terwijl het aantal filialen steeg met 2,4 procent. Het bedrag op de gemiddelde kassabon liep met dertien cent terug naar 18,40 euro.

In juli meldde GfK al in een rapport dat Aldi in Duitsland de grote verliezer was van 2009. De omzet van de discounter daalde vorig jaar met 4,4 procent. Ook de overige supermarkten, waaronder Rewe en Edeka, leverden omzet in. De omzet van deze groep daalde met 2,8 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!