Elektronicagigant Sony wil zijn online verkoop tussen de vijf en twintig procent vergroten. Om dit te bereiken verbetert het concern de kwaliteit van de productinformatie die het naar webwinkels en prijsvergelijkingssites stuurt.
Sony Europa heeft gisteren bekend gemaakt dat het zijn relatie met het Nederlandse ICEcat gaat intensiveren. ICEcat is een publieke database waar bedrijven specificaties van producten kunnen invoeren. Externe partijen zoals webwinkels en productvergelijkers kunnen deze informatie gratis uit de database halen en invoeren in hun winkels.
Ervaringen van Sony in de VS laten zien dat consumenten tussen de vijf en twintig procent meer kopen wanneer Sony betere details over zijn producten verstrekt. Tot nu toe tikten medewerkers van ICEcat Sony-specificaties in of moesten winkels dat zelf doen. Dit gaat Sony nu zelf doen door voor al zijn producten in 26 talen gedetailleerde informatie aan te bieden. Hierdoor gaan gebruikers van de database nieuwe informatie zien waaronder alle technische specificaties, marketingteksten en zo veel mogelijk beeld.
Sony wil internetverkopen vergroten
Gepubliceerd op 18 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0