Boekhandels besteden steeds meer aandacht aan e-marketing en de inzet van social media. Dat blijkt uit het Nationaal E-mailmarketing Onderzoek 2010 van Tripolis. Boekhandelketens versturen steeds vaker reclame via online mail en zetten netwerksites in voor promotie. Toch blijft het geloof in de boekhandelfolder die huis-aan-huis verspreid wordt ook bestaan.
Maar liefst 76 procent van de vijfhonderd geïnterviewde retailers denkt dat reclame via online mail het niet zal winnen van de traditionele huis-aan-huisfolder. De papieren folder heeft volgens de retailers meer attentiewaarde vergeleken met een online mailing en er worden meer doelgroepen mee bereikt, met name ouderen.
Boekhandelsketens als Intres, Libris, Bruna en Selexyz kijken toch naar de inzet van online marketingmiddelen. Zo zette Bruna Hyves in om jongeren, waarvan tachtig procent actief is op de netwerksite, te bereiken voor de actie Schoolparty. Volgens de boekhandels heeft internet dan ook het grote voordeel dat direct contact met de klant buiten de fysieke winkel mogelijk is.
Boekhandels zien mogelijkheden social media
Gepubliceerd op 19 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0