De site voor groepskortingen, Groupon, heeft het Japanse Qpod en het Russische Darberry overgenomen. Dat meldt de toonaangevende Amerikaanse weblog Techrunch, zo laat Twinkle Magazine online weten. Met de aankoop van de twee aanbiedingensites, maakt Groupon zijn entree in respectievelijk Japan en Rusland. Kort geleden zette Groupon al voet op Europese bodem.
De site koppelt social commerce aan een regionale component. Consumenten kunnen aangeven waar ze vandaag komen en intekenen op aanbiedingen bij bedrijven in de buurt, waaronder bioscopen, restaurants en wellness centra. Pas bij voldoende animo worden de kortlopende aanbiedingen definitief, waarna geld wordt afgeschreven bij de intekenaars. Zij ontvangen per e-mail een tegoedbon, die enige tijd geldig blijft.
Eerder dit jaar nam Groupon het Duitse Citydeal over, wat naar eigen zeggen 'de grootste Groupon-kloon ter wereld' was. Citydeal heeft lokale kortingsites in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Inmiddels is Groupon actief in 29 landen en heeft het ongeveer twaalfhonderd mensen in dienst. De recente lancering van personalised deals, waarbij geregistreerde gebruikers op maat worden bediend, moet de populariteit van Groupon's websites verder verhogen.
Groupon strekt uit naar Japan en Rusland
Gepubliceerd op 19 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0