Goed tweede kwartaal voor Limited Brands

Het Amerikaanse Limited Brands zag in het tweede kwartaal van dit jaar zowel de winst als de omzet toenemen. De omzet groeide met bijna negen procent ten opzichte van het voorgaande vorig jaar naar 2,2 miljard dollar. De winst steeg van 74,3 miljoen dollar naar ruim 178 miljoen dollar dit jaar.

Deze omzettoename is vooral te danken aan de teruggekeerde kooplust van consumenten. Dat de winst ook explosief toenam komt vooral op het conto van de winstgevendheid van de nieuwe koers.

Tegenwoordig richt Limited Brands zich met name op beautyproducten en lingerie, waar dit voorheen kleding in het algemeen was. Het concern is echter van mening dat er op beautyproducten en lingerie meer winst te maken valt. Afgelopen juni nam Limited Brands het Canadese lingeriemerk La Senza over. Het bedrijf was zelf al eigenaar van Victoria’s Secret en Bath & Body Works.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!