Start uitverkoop voordeligst voor consument

De consument is het voordeligst uit wanneer hij aan het begin van de uitverkoop zijn aankopen doet. Dit blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau. Tijdens de start zijn de kortingen het hoogst, waarna ze gelijkmatig afvlakken naar een minder spectaculaire prijs.

Bij de start van de uitverkoop, afgelopen december, was kleding gemiddeld zo'n twaalf procent goedkoper dan voor de start van de uitverkoop. Normaal gesproken ligt dit voordeel op acht procent. In januari waren de prijsverlagingen al minder spectaculair. "De uitverkoop begint dus eerder, maar is al met al niet dieper", zo concludeerden de onderzoekers. Dit beeld herhaalde zich bij de zomeruitverkopen.

CBW-Mitex kon zich vinden in de onderzoeksresultaten. "De kortingen zijn vaak scherper dan voorheen, maar worden gedurende een kortere periode gegeven", aldus directeur Van der Zee. Toch vindt de branchevereniging het achterhaald om over een traditionele winter- en zomeruitverkoop te spreken. "Sommige kledingketens hebben tegenwoordig zestien collecties per jaar, waardoor er in feite een voortdurende uitverkoop is."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!