Duitsers willen extra betalen voor service

Duitse consumenten zijn bereid extra te betalen wanneer zij daar uitstekende service voor terugzien. Dit blijkt uit onderzoek van creditcard-bedrijf American Express.

Van de duizend ondervraagden verklaarde 65 procent dat vroegere ervaringen in winkels een doorslaggevende rol speelt in de winkelkeuze. Eénderde zegt zich te laten leiden door aanbevelingen van bekenden. Hier zijn vooral consumenten van dertig of jonger gevoelig voor. 

Jonge consumenten vinden het ook logisch om een hogere prijs te betalen voor een betere service. Van alle ondervraagden is ruim de helft (55 procent) deze mening toegedaan. Tweederde van de Duitsers geeft aan service juist in tijden van recessie belangrijk te vinden, maar slechts 28 procent van hen denkt dat bedrijven een aantoonbaar betere service hebben sinds de economisch crisis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!