Supermarktketen Lidl groeide in de eerste maanden van 2012 sneller dan voorgaande jaren. In de eerste veertien weken van 2012 kreeg de discounter gemiddeld 22,4 procent van de Nederlandse huishoudens over de vloer. Ten opzichte van 2011 scoort Lidl dit jaar in alle weken beter, met uitzondering van week 1. Dit blijkt uit cijfers van GfK Panelservices.
Vorig jaar werden Lidl-winkels in dezelfde periode door 20,2 procent van de huishoudens bezocht, hoewel de Paasweek toen later viel. In de eerste maanden van 2010 verwelkomde de discounter gemiddeld 18,3 procent van de huishoudens.
Tijdens de Paasweek bezocht 25 procent van de huishoudens een Lidl-winkel. Dit is echter geen record: in de week voor kerst in 2011 bediende Lidl bijna 27 procent van de huishoudens.
Lidl ziet groei versnellen
Gepubliceerd op 12 april 2012 om 00:00
Reacties 0