Diesel billboard lokt reacties uit

De uiting van spijkerbroekfabrikant Diesel op een immens groot billboard aan het gebouw de Willemswerf in Rotterdam heeft tot felle reacties geleid. Op deze billboard is staat een man met ontbloot bovenlijf. Op zijn bebloede rug staat het spel ‘boter, kaas en eieren’ gekerfd. Een vrouw achter hem staat met een zweep afgebeeld. De afbeelding wordt door omwonenden als smakeloos bestempeld. “Er wordt veel te vaak lacherig over gedaan als een vrouw een man slaat, terwijl het juist een heel groot probleem is. Reclamemakers leveren op deze manier hun bijdrage om het taboe in stand te houden”, vindt Carina Smeets van Stichting Humanity. “Het is niet de bedoeling om mensen te kwetsen. Van oudsher worden seks en porno gebruikt om mode aan de man te brengen. Wij nemen dat op de korrel, juist dat boter, kaas en eieren moet duidelijk maken dat het humor is”, zegt Diesel-woordvoerder Glenn Balak in een reactie. De uiting komt binnenkort als advertentieuiting in tijdschriften.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!