De retailsector heeft een grote shake-out meegemaakt, waardoor alleen sterke en professioneel opgestelde retailers zijn overgebleven. De komende jaren zullen vooral de retailers die sterk innoveren overleven, stelt ceo Tom van Geemen van De Wolky Shop. Van Geemen is een van de sprekers die op het congres What's going on in (R)etailing?! ingaat op de reden van het succes van zijn winkelformule.
De schoenenretailer heeft zich volgens hem met name gefocust op de klant door unieke producten van hoogwaardige kwaliteit aan te bieden. “In die niche zijn we eigenlijk heel erg succesvol geweest”, stelt hij.
De Wolky Shop vernieuwt dit jaar de laatste vier van zijn tien fysieke vestigingen. “Een nieuw interieur erin, waarbij we daarnaast verdergaan met de implementatie van het RFID-traject in onze processen.” Dat biedt volgens Van Geemen onder meer voordelen bij het afstemmen van de bedrijfsvoering en op het gebied van ‘omnichanneling’. Zo waren de processen eerder traditioneel ingericht, door de offline en online winkel gescheiden te houden. “Dat proberen we nu optimaal in elkaar over te brengen.”
Van Geemen gaat op What's going on in (R)etailing?! dieper in op het succes van De Wolky Shop. Verder komen onder meer ook Ronald van de Mark en John van der Ent, ceo’s van Action en Etam Group, aan het woord. Het congres vindt plaats op 8 april 2014 in de Amsterdam Arena. Klik hier voor meer informatie.
Reacties 0