Reviewsite Wugly.nl telt inmiddels vijfhonderdduizend consumentenbeoordelingen. Sinds de start in 2010 deelden ruim 330 duizend shoppers hun ervaringen over fysieke winkels, winkelcentra en webshops. Dat maakt de reviewsite bekend.
Vrouwen zijn verantwoordelijk voor tweederde van de beoordelingen, aldus Wugly. De meeste winkelervaringen zijn gedeeld over Noord-Holland, gevolgd door Zuid-Holland en Rotterdam. De categorieën mode en in-en-om-het-huis krijgen de meeste beoordelingen.
Bijna de helft (45 procent) van de consumenten baseert volgens de reviewsite zijn winkelkeuze op basis van d ervaringen van andere shoppers. Voor retailers zijn reviews zijn tegenwoordig een startpunt voor klanttevredenheidsonderzoeken en een aanvulling op de klantenservice. Shoppers die een beoordeling achterlaten, worden gezien als alternatief voor mystery shoppers, aldus Wugly.
Wugly.nl is opgericht door marktonderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy. Sanoma Ventures heeft sinds begin dit jaar een belang van 25 procent in de reviewsite. Wugly.nl wil dit najaar in België live. Daarna staat een uitrol in Duitsland op de planning.
Eerder:
Wugly met groeigeld de grens over
Half miljoen klantenreviews op Wugly.nl
Gepubliceerd op 7 maart 2014 om 00:00
Reacties 0