Abercrombie & Fitch bereidt een herpositionering voor van zijn zusterbedrijf Hollister. De moderetailer moet zich meer richten op fast fashion, om de concurrentie aan te gaan met spelers als H&M en Forever 21. Dat meldt The Wall Street Journal.
Onderdelen van de herpositionering zijn onder meer een prijsverlaging en een snellere wisseling van het assortiment. Met de nieuwe strategie wil Hollister inspelen op jongeren die ondanks een klein budget veel willen winkelen. De uitgaven van deze groeiende groep komen steeds minder terecht bij duurdere merken als Abercrombie en Hollister.
Bestuursvoorzitter Arthur Martinez laat weten met leveranciers te werken aan een ‘snelle en responsive supply chain’. Daarnaast is het modeconcern op zoek naar een president voor Hollister, die ervaring heeft met fast fashion.
Abercrombie & Fitch is bezig met een herstructurering door tegenvallende resultaten. Zo zag het concern de omzet over 2013 met 8,7 procent afnemen. In Nederland is het concern met een winkel van Abercrombie & Fitch actief in ons land. Daarnaast beschikt Hollister over drie Nederlandse vestigingen.
Reacties 0