Met de bestel- en betaal-app hoeven consumenten niet meer in een rij aansluiten, maar bestellen en betalen ze via hun smartphone. Dat levert tijdswinst op, vertelt mede-ontwikkelaar Kenneth Yip in EtailTrends 2.
De Amsterdamse fastfoodspeler Vlaamse Frites zag de wachttijd tijdens een pilot met gemiddeld 24 seconden dalen, aldus Yip. “En de gemiddelde ordergrootte nam toe met 36 procent.” Ook bij Amsterdam Arena loopt sinds begin dit jaar een pilot. Dat is een sterke partner, stelt Yip. “Amsterdam Arena staat bekend als een innovator in de wereld van stadions, dus een geslaagde proef daar geeft ons ingangen in een verkoopkanaal waar snelle afwikkeling van transacties belangrijk is.”
De ontwikkelaars hebben hun applicatie inmiddels geschikt gemaakt voor andere communicatiestandaarden dan Near Field Communication (NFC), zoals Beacon-technologie. Ook worden extra functionaliteiten aan Yes.Tap toegevoegd, zoals een aanbevelingsfunctie. Daarmee wordt een klant geattendeerd op bijvoorbeeld accessoires die bij een al aangeschaft kledingstuk passen.
Yip gaat in EtailTrends 2 verder in op de ontwikkelingen van de bestel- en betaalapp. In het thema Betaaltrends worden de ontwikkelingen binnen betaalverkeer belicht. Zo is er aandacht voor de mogelijkheden die iBeacons retailers bieden en worden NFC en vreemde valuta belicht. Eric van Vuuren, business developer bij Equens en host van de expertgroep Transactions van Shopping2020 beantwoordt vijf vragen over digital wallets die dit jaar hun opmars maken.
EtailTrends 2 is samen met het maartnummer van RetailTrends verschenen. Klik hier voor de abonnementsmogelijkheden.
Yes.Tap zorgt voor kortere wachttijden
Gepubliceerd op 17 maart 2014 om 00:00
Reacties 0