Albert Heijn begint met volumeacties om de dalende omzetten te stuiten. Met ingang van deze week verkoopt de supermarktketen wekelijks foodartikelen van A-merken massaal tegen actieprijzen, schrijft Distrifood. Twee zakken Lay's Chips kosten bijvoorbeeld 2,19 euro in plaats van 2,44 euro.
Algemeen directeur Sander van der Laan kondigde de acties vorige week aan tijdens de jaarlijkse supermarktmanagersdag van de keten. De volumeacties zijn gericht op het 'voller maken van de klant', aldus Van der Laan.
De acties worden niet gecommuniceerd via de folder. Klanten zien de aanbiedingen zodra ze in de winkel zijn. Dat moet de kans op impulsaankopen vergroten.
Daarnaast wordt de verkoop van kleinbrood aangepast naar de aanpak van ketens als Lidl en Coop. AH-klanten kunnen vanaf half mei in de winkels broodjes en croissants pakken uit doorzichtige kunststof bakken. Het is dan ook mogelijk om één broodje of croissant te kopen. Het prijsniveau komt meer in lijn met dat van Lidl. “Er is ruimte voor een scherp geprijsd croissantje”, aldus een supermarktmanager.
AH start met volumeacties
Gepubliceerd op 18 maart 2014 om 00:00
Reacties 0