Jumbo heeft zijn omzet in de eerste maanden van dit jaar flink zien groeien. De autonome groei ligt met meer dan drie procent boven het landelijk gemiddelde. Dat zei financieel directeur Ton van Veen bij een toelichting op het jaarverslag dat donderdag bij de Kamer van Koophandel is gedeponeerd, schrijft het Financieele Dagblad.
De landelijke supermarktomzet is volgens marktonderzoeker GfK in de eerste twee maanden van dit jaar ongeveer een procent gegroeid. De omzet van C1000 ligt iets onder het marktgemiddelde. Daarmee komen ‘de eerste krasjes’ op de formule, aldus Van Veen. “Maar wij vechten net zo hard voor een rode euro als voor een gele euro.”
Hoewel Jumbo meer nadruk legt op lage prijzen, verlegt de supermarktformule volgens Van Veen zijn koers niet naar die van een actieformule. “De actiedruk ligt landelijk rond de twintig procent. Bij C1000 gaat dat in de piekweken richting dertig procent. Bij Jumbo gaan we niet verder dan zeven tot acht procent.”
Jumbo Groep Holding boekte afgelopen jaar twee procent meer omzet dan in 2012. De totale omzet van het supermarktconcern groeide naar 7,1 miljard euro. De winst daalde na belastingen licht, van 24,1 miljoen euro naar 22,9 miljoen euro. Dat heeft vooral te maken met een eenmalige pensioenlast van achttien miljoen euro.
Eerder: Twee procent omzetgroei Jumbo Groep Holding
'Omzetgroei Jumbo bovengemiddeld'
Gepubliceerd op 21 maart 2014 om 00:00
Reacties 0