Hunkemöller wil van de zestien landen waarin de lingerieketen actief is het hardst groeien in Duitsland. De retailer mikt op meer dan 250 verkooppunten in Duitsland aan het begin van 2016. Momenteel staat de teller van Hunkemöller bij onze oosterburen op 180 eigen winkels en twintig shop-in-shops.
Hunkemöller heeft als doel marktleider te worden in alle landen waar het actief is. In Nederland en België is het naar eigen zeggen al de grootste lingeriespeler. In Duitsland wil Hunkemöller binnen twee jaar doorgroeien naar de top drie.
Wereldwijd beschikt de lingerieketen met de donderdag geopende vestiging in het Duitse Würzburg over zeshonderd vestigingen. Het laatste land waar de winkelketen onlangs zijn deuren opende is Bahrein. Hunkemöller wil wereldwijd groeien via shop-in-shops in grote warenhuizen, third party webshops en franchiseformules.
Ceo Philip Mountford maakte onlangs al de doelstelling bekend om over negenhonderd winkels te beschikken. De afgelopen vijf jaar is het winkelbestand van de lingerieketen gegroeid van 315 naar de huidige zeshonderd vestigingen.
Reacties 0