WAAT neemt Glossybox over

WAAT Media BV is de nieuwe eigenaar van de Nederlandse tak van Glossybox. Het label wordt voortgezet onder de naam Prettybox. Abonnees van Prettybox ontvangen maandelijks beautyproducten die aansluiten bij hun profiel.

Glossybox was al geruime tijd op zoek naar een overnamepartner voor de Nederlandse activiteiten. De abonnementsdienst wil zich nadrukkelijker richten op de Duitse, Amerikaanse, Frans en Engelse markt. “De overnamepartner is uiteindelijk WAAT geworden, een marktpartij die in staat is om de kwaliteit en service naar onze klanten toe te handhaven”, aldus een woordvoerder.

WAAT is in 2008 opgericht en biedt dagelijks producten met korting te koop aan. Met het verwerven van Glossybox speelt WAAT in op een belangrijke trend binnen e-commerce, zegt directeur David Sluis. “De opkomst van subscription e-commerce zet door. Het binnenhalen van Glossybox Nederland was voor ons een buitenkans om onze flinke groeidoelstellingen versneld te behalen.”

Glossybox ging in november 2011 van start in Nederland. Abonnees krijgen tegen betaling elke maand een doos met minimaal vijf cosmeticaproducten. Dit kunnen mini-uitvoeringen zijn van de beautymerken, maar ook fullsize producten. Glossybox beschikte in 2013 over tweehonderdduizend leden in vijftien landen.

Eerder:
Glossybox verkoopt vier miljoenste cosmeticadoos

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!