Starbucks zet apps in voor groei

De Amerikaanse koffieketen Starbucks mikt op groei door de ontwikkeling van apps. Ook de mogelijkheden om met een mobiele telefoon af te rekenen worden uitgebreid. Dat liet ceo Howard Schultz woensdag weten.

Klanten kunnen sinds kort via een mobiele applicatie bestellingen plaatsen voordat zij in een Starbucks-vestiging zijn. Tien miljoen klanten gebruiken de Starbucks-app al om te betalen, punten te verzamelen voor cadeaus en eerdere bestellingen in te zien.

Uitbreiding van het theeassortiment moet voor verdere groei zorgen. Daarnaast mikt de topman op expansie in landen als China en India. “We zitten pas in de eerste fase van onze groei en ontwikkeling”, aldus Schultz. Hij stelde de marktwaarde van de koffieketen te willen verdubbelen tot honderd miljard dollar.

De koffieketen nam in 2012 theewinkelketen Teavana over voor 620 miljoen dollar. De eerste Teavana-theebar opende vorig jaar zijn deuren in New York. Dat was de eerste van 'minstens duizend' bars die Starbcuks-ceo Howard Schultz hoopt te openen in Noord-Amerika. Buiten de Verenigde Staten moeten dat er nog meer worden, zei hij eerder.

Eerder:
Starbucks introduceert pre-ordering via app

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!