Starbucks verkoopt wijn en bier

Starbucks breidt het aanbod in al zijn Amerikaanse filialen uit met bier en wijn. Klanten kunnen binnenkort vanaf vier uur ’s middags bij de koffiewinkelketen terecht voor een biertje of een glas wijn. Daarnaast gaat de keten maaltijden serveren en wordt het assortiment verse sappen en thee groter. 

De keten wil hiermee zijn omzet verhogen, zegt coo Troy Alstead. “We hebben het getest in voldoende markten. Dit programma werkt”, aldus Alstead. Na een testperiode in thuisstad Seattle en verschillende vestigingen in Los Angeles, Chicago en Atlanta, zijn de alcoholische dranken inmiddels in veertig Starbucks-filialen te verkrijgen. 

Inmiddels telt Starbucks wereldwijd meer dan twintigduizend vestigingen. In de Verenigde Staten zijn circa 11.500 filialen. De koffieketen heeft nog geen plannen voor de verkoop van alcohol in zijn Europese vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!