Starbucks breidt het aanbod in al zijn Amerikaanse filialen uit met bier en wijn. Klanten kunnen binnenkort vanaf vier uur ’s middags bij de koffiewinkelketen terecht voor een biertje of een glas wijn. Daarnaast gaat de keten maaltijden serveren en wordt het assortiment verse sappen en thee groter.
De keten wil hiermee zijn omzet verhogen, zegt coo Troy Alstead. “We hebben het getest in voldoende markten. Dit programma werkt”, aldus Alstead. Na een testperiode in thuisstad Seattle en verschillende vestigingen in Los Angeles, Chicago en Atlanta, zijn de alcoholische dranken inmiddels in veertig Starbucks-filialen te verkrijgen.
Inmiddels telt Starbucks wereldwijd meer dan twintigduizend vestigingen. In de Verenigde Staten zijn circa 11.500 filialen. De koffieketen heeft nog geen plannen voor de verkoop van alcohol in zijn Europese vestigingen.
Starbucks verkoopt wijn en bier
Gepubliceerd op 26 maart 2014 om 00:00
Reacties 0