Big Bazar wil honderd winkels naast Action

Big Bazar roept vastgoedeigenaren op panden naast winkels van Action te verhuren aan de vernieuwde discountformule. De dochteronderneming van Blokker wil in totaal honderd winkels openen naast Action. Dat meldt De Financiële Telegraaf donderdag.

De huidige winkels die naast een Action-filiaal zitten zijn de best lopende winkels van de discounter, zegt algemeen directeur Roland van Geest in Het Financieele Dagblad. “Net zoals twee supermarkten of twee schoenenwinkels naast elkaar meer klanten trekken dan ze los van elkaar doen, geldt dat ook voor discounters.”

Big Bazar opende woensdag in de Kalverstraat zijn eerste vestiging volgens de vernieuwde winkelformule. Daarin bestaat de kern van elke vestiging uit beauty- en verzorgingsproducten. Het assortiment bevat verder artikelen van de categorieën home en living, party en fun, keuken en tafelen, schoon en handig, hond en kat, hobby en meer, kids en fun, schoen en kleding en eten en drinken.

Bij de vormgeving van de winkelformule keek de discounter goed naar Lidl en Primark, aldus Van Geest. “Die hebben een heel sterke positie verworven door bewuste keuzes te maken. Lidl wist het bijvoorbeeld van Aldi te winnen door in te zetten op groente en fruit.” Big Bazar moet zich met zijn beautyproducten, bijouterie en make-up onderscheiden van de andere discounters.

Voor de winkelinrichting keek de Blokker-dochter naar kledingketen Primark. “Van hen hebben we geleerd dat het ook in discount loont een mooie belevingswereld neer te zetten in de winkels. Je product kan wel goedkoop zijn, maar dat betekent niet dat klanten graag in rommelige discountomgeving rondlopen”, zegt de topman.

Het staat nog niet vast wanneer de Big Bazar-winkels worden omgebouwd. In een testopstelling in een Blokker-magazijn wordt nog gewerkt de definitieve formule. “Pas als alles volledig is getest, openen we de eerste nieuwe winkels, waarschijnlijk ergens op de as Utrecht-Amsterdam.”

Eerder: Big Bazar lanceert nieuwe winkelformule

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!