Amazon heeft een Nederlandse pagina gelanceerd waar het webwinkeliers oproept via zijn marktplaats te verkopen. De Amerikaanse etailgigant wijst Nederlandse verkopers erop dat zij met een verkoopaccount naar vijf Europese markten kunnen uitbreiden.
Nederlandse webwinkeliers moeten zich via een van de vijf Europese markten van Amazon registreren. Daarbij kunnen zij kiezen uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Het land dat de etailer kiest geldt volgens Amazon als thuismarkt. ‘U moet de markt kiezen waar u verwacht de grootste verkoop te realiseren', aldus Amazon.
Amazon raadt webwinkeliers gebruik te maken van zijn fulfilmentdiensten. Daarbij worden producten opgeslagen in de distributiecentra van Amazon. ‘Wij zorgen voor het orderpicken, verpakken, verzenden, de klantenservice en retourzendingen’, aldus de etailgigant.
Eind 2011 deden geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden zou duren. Zo zouden de voorbereidingen voor de lancering van een Nederlands webwarenhuis in volle gang zijn. In de zomer van 2013 startte Amazon uiteindelijk met de verkoop van nieuwe Nederlandstalige boeken. De consument moet daarvoor echter nog altijd naar Amazon.co.uk.
Reacties 0