Pluplus bezorgt binnen twee uur in Amsterdam

Technologiebedrijf Pluplus biedt Amsterdamse winkeliers sinds deze week een snelle bezorgdienst voor online bestellingen. Pluplus koppelt aankopen in de webshop aan koeriers, die het pakketje vervolgens per fiets, scooter of auto binnen twee uur bij de klant bezorgen. Dat vertelt oprichter Jorik Bremer aan RetailNews.

Winkeliers die de dienst willen aanbieden, implementeren een html-code in hun webwinkel. “Daarbij is het een vereiste dat retailers hun actuele voorraden online inzichtelijk hebben”, legt Bremer uit. Wanneer klanten een product bestellen dat voorradig is, kunnen zij kiezen om die via Pluplus te laten bezorgen. “De bezorgkosten hangen af van de afstand naar het bezorgadres, de omvang van het pakket en het tijdstip van de bestelling.”

Pluplus ontvangt tien tot vijftien procent van de bezorgkosten, die via de technologie van het bedrijf realtime worden berekend. Om gebruik te kunnen maken van de bezorgdienst, moet de klant een bezorgadres opgeven dat binnen een straal van zestien kilometer van de winkel ligt. Bremer wil nog niet kwijt welke winkeliers de dienst willen aanbieden. Wel laat hij weten dat het bedrijf ernaar streeft om binnen een jaar een landelijke dekking te hebben.

Deelnemende winkeliers profiteren volgens Bremer van concurrentievoordeel ten opzichte van pure players als Zalando, Wehkamp en bol.com. “Bol.com beschikt bijvoorbeeld over een groot distributiecentrum in Waalwijk. Van daaruit kunnen ze nooit binnen twee uur leveren”, stelt hij. Zowel kleinere winkels als ‘de HEMA’s van deze wereld’ kunnen volgens de oprichter gebruikmaken van de bezorgdienst.

Bremer wijst er daarnaast op dat fysieke winkels hun openingstijden met behulp van Pluplus eenvoudig kunnen ‘verlengen’. Een schoenenwinkel uit Amsterdam wil na sluitingstijd een medewerker tot twaalf uur ’s avonds in de winkel houden, die de fulfilment van online bestellingen voor zijn rekening neemt. “Ik ben ervan overtuigd dat meer retailers daar gebruik van gaan maken”, aldus Bremer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!