De Bijenkorf test virtuele paskamer

De Bijenkorf start volgende week een proef met een virtuele paskamer met 3D-techniek. Klanten kunnen met behulp van Kinect-technologie de nieuwe zomercollectie digitaal passen. Dat heeft de warenhuisketen woensdag bekendgemaakt.

De klant ziet zichzelf op een groot scherm dat via bewegingen in de lucht wordt bediend. Hij kan daarbij kiezen uit kleding en accessoires als hoeden en tassen. Tevens is het mogelijk om via het scherm een foto te maken en te delen via social media. “Een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten”, stelt marketingdirecteur Robert Bohemen.

De virtuele paskamer is vanaf 15 april uit te proberen in de Amsterdamse vestiging, waarna de filialen in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven het scherm een week in de winkel krijgen. Zo wil de Bijenkorf zijn bezoekers kennis laten maken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer, zegt Bohemen. “Dit past bij de strategie van de Bijenkorf om continu te vernieuwen en te inspireren.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends