Forse omzetstijging voor Lidl-moeder

De omzet van het Duitse retailconcern Schwarz Gruppe is in zijn afgelopen boekjaar met tien procent toegenomen. Dat heeft het moederbedrijf van Lidl en Kaufland woensdag bekendgemaakt.

In totaal kwam de netto-omzet over de twaalf maanden tot en met februari uit op 74 miljard euro, meldt de Lebensmittel Zeitung. Daarmee is het concern met afstand de grootste retailer van Duitsland.

De totale omzet van de bijna tienduizend winkels van Lidl wordt geschat op zo’n 54 miljard euro. De groei wordt volgens een woordvoerder onder meer veroorzaakt door de herinrichting van bestaande winkels. Daarnaast haalde Lidl meer omzet uit de verkoop van vers brood en gebak.

Schwarz Gruppe beschikt verder over 1150 winkels van supermarktketen Kaufland. Voor het huidige boekjaar verwacht het retailconcern een omzet van 78 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!