Suitsupply opent eerste shop-in-shop

Suitsupply opent komende zomer in het luxe warenhuis Stanley Korshak in Dallas zijn eerste shop-in-shop. Vanaf begin augustus kunnen Amerikaanse klanten bij de shop-in-shop terecht voor de luxere lijnen van het Nederlandse mannenlabel. Met deze stap hoopt Suitsupply zijn klanten beter te kunnen bedienen en de naamsbekendheid van het label te vergroten, meldt FashionUnited.

Het Nederlandse merk, dat inmiddels over elf eigen winkels in de Verenigde Staten beschikt, werd benaderd door de directie van Stanley Korshak. “Dit aanbod was een kans die we niet wilden laten liggen”, aldus vicepresident Nish de Gruiter.

Het merk zal zich in de winkel aansluiten bij verschillende luxemerken als Brunello Cucinelli en Ermenegildo Zegna. “In eerste instantie hielden we de shop-in-shops af, maar nu hebben we contact met een aantal retailers die een goede aanvulling op onze winkels zijn.”

De Gruiter gaat niet zelf op zoek naar nieuwe partners, maar staat wel open voor nog meer aanbiedingen. “De eis die we aan retailers stellen is dat ze onze visie delen en dat ons label bij hun assortiment aansluit”, aldus De Gruiter. “In de praktijk kunnen dit grote internationale retailers zijn, maar ook minder bekende winkels uit bijvoorbeeld Japan kunnen interessant zijn."

Suitsupply zet tegelijkertijd in op eigen winkels. Binnenkort opent het label in Moskou, Phoenix en China, laat De Gruiter weten. "We zijn dus niet afhankelijk van shop-in-shops en kunnen kritisch zijn als we bepalen met welke winkels we willen samenwerken.”

De shop-in-shop in Stanley Korshak zal dezelfde uitstraling hebben als de eigen winkels van Suitsupply. Tevens is er een kleermaker aanwezig die pakken verstelt wanneer dit nodig is. De Gruiter sluit shop-in-shops in Nederland niet uit, maar geeft aan dat het merk hier al goed vertegenwoordigd is met winkels in de belangrijkste steden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!