Verkiezing Beste Winkelketen van Nederland van start

De twaalfde editie van de verkiezing ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland gaat op 15 mei van start. Vanaf vandaag hebben retailers de mogelijkheid om voorbereidingen te treffen om actief deel te nemen en voldoende beoordelingen te ontvangen.

De Nederlandse winkelketens strijden dit jaar om dertig categorieprijzen, waaronder de drie nieuwe categorieën Health & Wellness, Keukens & Badkamers en Slapen. Alle categoriewinnaars komen in aanmerking voor de overallprijs Beste Winkelketen van Nederland, die vorig jaar werd gewonnen door ICI PARIS XL.

Verder is het concept ABN AMRO Retailer of the Year met twee nieuwe publieksprijzen uitgebreid. Dit jaar wordt tevens gestreden om de Webshop Awards Nederland en Cross Channel Award. De eerstgenoemde verkiezing is eveneens onderverdeeld in dertig categorieën en een overallprijs. De keten die het beste wordt beoordeeld in de verkiezingen voor beste winkelketen en webshop wint de Cross Channel Award.

Om in aanmerking te komen voor de Cross Channel Award moet een winkelketen over minstens vijf vestigingen en een webwinkel beschikken. Daarnaast moet de keten minimaal 750 beoordelingen hebben voor de overige twee publieksprijzen. Klik hier voor meer informatie.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...