KFC-moeder boekt meer omzet en winst

Fastfoodgigant Yum! Brands heeft zowel zijn omzet als winst in het eerste kwartaal fors zien toenemen. De omzet van het moederconcern van Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut en Taco Bell nam met 7,5 procent toe naar 2,7 miljard dollar (1,95 miljard euro). De winst kwam achttien procent hoger uit op 399 miljard dollar.

De groei is voornamelijk veroorzaakt door de opening van bijna zeshonderd nieuwe restaurants. De identieke omzet nam alleen bij KFC toe (één procent), terwijl Taco Bell en Pizza Hut dalingen van respectievelijk één en twee procent noteerden.

De identieke omzet van de ketens in China groeide in de eerste drie maanden met negen procent. In totaal stegen de verkopen van de Chinese divisie van Yum! Brands met zeventien procent. Mede vanwege deze groei denkt de fastfoodgigant dit jaar nog zevenhonderd winkels in China te openen, stelt ceo David Novak. “Buiten China zijn we op weg om dit jaar een recordaantal van 1250 nieuwe winkels te openen.” Yum! Brands beschikt momenteel over ruim 33 duizend vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!