Opnieuw ophef rond Suitsupply-campagne

Het Nederlandse mannenlabel Suitsupply ligt in de Verenigde Staten opnieuw onder vuur vanwege een reclamecampagne. In de advertenties van het modemerk zijn mannen in pakken van Suitsupply te zien, omgeven door schaars geklede en topless modellen. 

De campagne heeft in de Verenigde Staten een stroom aan negatieve reacties tot gevolg, meldt Daily Mail. Een groot aantal Amerikaanse klanten beschuldigt Suitsupply vrouwen als objecten neer te zetten, in een poging de collectie te verkopen. Ook worden de afbeeldingen aanstootgevend en ‘oversekst’ genoemd en geeft een aantal klanten aan niet langer iets te kopen bij het Nederlandse label. 

Op de site van Suitsupply kunnen klanten kiezen tussen de ongecensureerde of gecensureerde versie van de campagne. In de gecensureerde versie dragen de modellen bikini’s en overhemden. In de ongecensureerde versie zijn topless modellen te zien. 

Suitsupply kreeg al vaker kritiek op zijn reclamecampagnes. Zo ontving de Reclame Code Commissie in 2011 in totaal 114 identieke klachten tegen de tevens seksueel getinte Shameless-campagne.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends