Unilever heeft in Londen de eerste Europese winkel geopend van de theewinkelformule T2. De theebar richt zich met een assortiment met tweehonderd verschillende smaken op de groeiende belangstelling voor ongewone en luxe theesoorten. Daarnaast wordt in de winkel bijbehorend servies en apparatuur verkocht.
Hoewel de nieuwe generatie van Britse consumenten door de komst van Starbucks inmiddels meer koffie drinkt dan thee, begint de vraag naar premiumthee sinds de opening van de Teavana-theebar van Starbucks weer te stijgen. Unilever, dat het Australische T2 in september 2013 overnam, springt hier nu op in. De wereldwijde premium theemarkt groeit volgens president refreshment Kevin Havelock van Unilever jaarlijks twaalf procent. "Volumes gaan naar beneden, maar de waarde van de markt stijgt", zegt hij in Het Financieele Dagblad.
T2 beschikte bij de overname door Unilever over veertig winkels in zijn thuisland. Unilever hoopt dat aantal dit jaar nog uit te breiden met meer winkels in Groot-Brittannië, waarna ook andere landen moeten volgen. In New York opent bijvoorbeeld ook een T2-winkel. Amsterdam is eveneens een optie omdat het concept geschikt is voor alle ontwikkelde markten, aldus Havelock.
Unilever opent eerste T2-theebar in Europa
Gepubliceerd op 29 april 2014 om 00:00
Reacties 0