Cups bindt strijd aan met Starbucks

Abonnementsdienst Cups wil in Manhattan via lokale koffiebars op termijn over evenveel verkooppunten als Starbucks beschikken.

Consumenten die lid van de service zijn, bestellen voor 45 dollar per maand (32 euro) via een app onbeperkt reguliere koffie en thee. Wie variaties als latte of ice coffee wil, betaalt 85 dollar. Voor koffiebars is deelname aan de abonnementsdienst kosteloos.

Koffiebars profiteren van schaalvoordelen die Cups biedt, terwijl ze hun eigen uitstraling en onafhankelijkheid behouden, zegt mede-oprichter Gilad Rotem. Wanneer een klant via de app bestelt, krijgt de ondernemer weliswaar minder geld dan de normale prijs, maar de extra klandizie moet dat compenseren.

Inmiddels werken 28 koffiebars in Manhattan mee, maar Rotem wil dat uitbouwen naar tweehonderd. “Daarmee zouden we hier evenveel locaties hebben als Starbucks.”

Bij de start van Cups eind 2012 in Tel Aviv namen acht koffiebars deel aan de abonnementsdienst. Toen de service snel uitgroeide naar meer dan honderd koffiebars in Tel Aviv en Jeruzalem, besloten de oprichters hun activiteiten uit te breiden naar New York. “We willen zien hoe groot Cups kan worden”, aldus Rotem. “We zien Cups als een nieuw soort koffieshopketen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!