Imbull wil uitgroeien tot global brand

Imbull, moederconcern van Kortingscode.nl en Actiecode.nl breidt zijn activiteiten uit naar vijftig landen. “We willen zo veel mogelijk landen betreden”, zegt medeoprichter Jochem Vroom in Het Financieele Dagblad.

Onder de naam Flipit.com moet de internationale expansie van het platform met kortingsbonnen halverwege 2015 afgerond zijn. Vorig jaar is proefgedraaid in onder  meer België, China en India. Onlangs werden daar landen als Brazilië, Zweden en Nieuw-Zeeland aan toegevoegd. Het vijftigste land wordt de Filippijnen. “Natuurlijk is dat zakelijk niet interessant, maar we willen een global brand worden.”

Omdat de markten onderling compleet verschillend zijn wordt de uitbreiding een ontdekkingreis,  zegt Vroom. “In India zit iedereen maar wat doelloos te surfen. Je houdt bezoekers gemakkelijk binnen, maar ze kopen bijna niets. Zwitserland is daar weer het compleet tegenovergestelde van.”

Verdere groei in Nederland is volgens hem niet meer mogelijk. Dagelijks bezoeken circa dertigduizend Nederlanders de website met kortingscoupons. Ongeveer drieduizend grote webshops uit Nederland zijn bij het platform aangesloten. In 2013 is via de platforms van Imbull bijna zestig miljoen euro omzet gegenereerd. Imbull krijgt van elke aankoop een percentage van de omzet, wat meestal zo’n drie tot vier procent is. “Het gaat om kleine percentages die pas bij grote volumes interessant worden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!