'Multimate, Hubo én Fixet niet realistisch'

DGN retail zal voor zijn winkelformules Multimate, Hubo en Fixet één formulenaam moeten kiezen. Het onderhouden van drie formules in de doe-het-zelfbranche is namelijk niet realistisch. Dat zegt ceo Harry Bruijniks van retailorganisatie Euretco in RetailTrends 5.

Euretco heeft een intentieverklaring opgesteld met DGN retail voor een overname. De ondernemers van Multimate, Hubo en Fixet moeten nog wel instemmen met de plannen van de mogelijke nieuwe eigenaar, stelt hij. “Ook bij DGN zullen we de drietrap efficiency, toegevoegde waarde en volume gaan uitspelen.”

Klanten in dhz-winkels willen volgens Bruijniks net als elders maatwerk, service en advies. “Zo kun je een hogere marge rechtvaardigen.” De ceo gelooft in volumegroei door branches aan Euretco toe te voegen. Daarbij doelt hij niet op schaalvoordelen in de inkoop, maar op kostenreductie doordat activiteiten als centrale administratie en betalingen, P&O, IT en automatisering over meer bedrijven verdeeld worden. “Dat drukt de kosten per organisatie.”

Bruijniks gaat in het interview in het meinummer van RetailTrends verder in op zijn bewondering voor franchisers en de fusie met Intres. RetailTrends 5 verschijnt aan het eind van deze week samen met EtailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends