Nieuwe Hubo-formule zet uitbreiding voort

Nieuwe Hubo-formule zet uitbreiding voort

De winkels die zijn omgebouwd naar de Hubo-formule presteren beter dan de niet-omgebouwde winkels. Dat vertelt marketingmanager Miriam de Bruin aan het vakblad MIX. DGN retail, moederbedrijf van Hubo en Multimate, bouwde de afgelopen vier maanden ruim veertig winkels om naar de nieuwe formule.

Naast bestaande Hubo-winkels werd er ook een nieuwe locatie geopend en werden er filialen van Formido en Multimate omgebouwd. De uitdaging zit hem voor nieuwe ondernemers volgens De Bruin met name in het volledig doorvoeren van de strategie van Hubo. Een Hubo is echt anders dan een Formido, zegt ze daarbij. “Minder kortingen en meer service. De winkeloperatie is minder gericht op dozen schuiven en meer op het adviseren en ontzorgen van de klant.”

De Bruin meldt dat de komende tijd het tempo van het ombouwen van twee tot drie winkels per week wordt vastgehouden. “Ook de komende maanden staat de planning stevig vol.” 

In november 2017 onderging Hubo een update, waarbij de huisstijl en het winkelformat zijn aangepast en de uitgangspunten van de formule zijn gedefinieerd. DGN wil uiterlijk volgend jaar afscheid hebben genomen van Multimate en ook de Formido-formule zal volledig uit het straatbeeld verdwijnen. 
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends