Koopavonden minder in trek

Het aantal consumenten dat koopavonden bezoekt is de afgelopen drie jaar gemiddeld met dertig procent gedaald. Dat meldt de Telegraaf op basis van cijfers van onderzoeksbureau CityTraffic.

Vooral in Utrecht mijden klanten de koopavonden, aldus de onderzoekers. De afgelopen drie jaar halveerde daar het aantal mensen dat de koopavond bezocht. Alleen in Amsterdam blijven de bezoekersaantallen stabiel.

Met name de zondagsopening zorgt dat consumenten de koopavond mijden, aldus directeur Huib Lubbers van CityTraffic. “Daarnaast winkelen Nederlanders steeds gerichter.”

De daling is volgens hem duidelijker zichtbaar in drukke winkelstraten dan in wijkwinkelcentra. “Daar waar altijd horden mensen waren, zoals de Rotterdamse Koopgoot, lopen mensen het hardste weg.” Lubbers wijt dat vooral aan de parkeertarieven in de binnensteden. “Daar komt bij dat in wijken ook supermarkten deel uitmaken van winkelcentra.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!