Supers schrappen Kies Bewust-logo

Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt stoppen onder druk van Wakker Dier met het plakken van een Kies Bewust-logo op een kippenvleeslijn.

De supers kennen een reguliere kippenvleeslijn zonder logo en leveren daarnaast de boerenscharrelkip, de biologische kip en een voorloper van de ‘Kip van Morgen’. Het Kies Bewust-logo is van het laatste productcategorie gehaald.

Het keurmerk is volgens Wakker Dier niet gepast, omdat dit vlees nog niet voldoet aan de eisen van de Kip van Morgen. Alleen kippenvlees met een of meerdere Beter Leven-sterren van de Dierenbescherming mag volgens de actiegroep een Kies Bewust-sticker dragen.

Kip van Morgen slaat op een branchebreed plan voor een duurzamere kip die trager groeit. Het vlees van dit ras moet in 2020 in alle supermarkten in ons land te koop zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!