'Druk op Albert Heijn houdt aan'

Supermarktketen Albert Heijn gaat moeilijke kwartalen tegemoet. Dat stelt de Rabobank in een analyse van de keten. Albert Heijn laat volgens de bank in het huidige kwartaal een volumedaling van drie procent zien.

Het concern ziet zijn marktaandeel al drie kwartalen krimpen. “Er is geen ruimte om de winstverwachting van Ahold in de komende maanden opwaarts bij te stellen”, zegt analist Patrick Roquas in De Financiële Telegraaf.

De tegenvallende resultaten worden volgens Roquas onder meer veroorzaakt doordat consumenten AH als duur ervaren. “En het onderscheidend vermogen ten opzichte van andere supermarkten is afgenomen.”

Andere spelers in de supermarktbranche hebben een inhaalslag gemaakt, stelt hij. “Je kunt je afvragen of Albert Heijn voldoende heeft gedaan om de voorsprong te bewaken.”

Daarnaast drukt de groei van discounter Lidl de resultaten van AH. De supermarktketen zag vorig jaar zijn omzet in ons land met tien procent stijgen. “Lidl opent nog steeds nieuwe en ook mooiere winkels. Die keten wordt in toenemende mate een goed alternatief voor de middenklasse”, aldus Roquas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!