Retailcity Parijs combineert trends met verstilling

Naast de nieuwste trends tref je in Parijs ook opmerkelijke retailvormen van vertraging en verstilling aan. Dat stelt eigenaar Carin Frijters van retailadviesbureau CF retail in RetailTrends 5, naar aanleiding van de Retail Inspiratie Tour in de Franse hoofdstad.

Zo heeft de flagshipstore van Victor & Rolf meer weg van een verstilde theatershow dan van een winkel, stelt zij. In de winkel wordt veelvuldig gebruikgemaakt van grijstinten, zowel voor de vloer, wanden en het plafond en materiaalgebruik. Daarmee doet de winkel denken aan de SilentRoom van Selfridges, die eerder in de tour door Londen is bezocht.

Bij beautymerk MAC wordt verstilling gecombineerd met vermaak. “Wanneer je de winkel binnengaat, heb je het gevoel dat je je in een kathedraal én een trendy club begeeft”, aldus Frijters. Zo is het interieur, uitgevoerd in zwart hoogglans, volgens haar overweldigend. Daarnaast staan er kolommen met schermen die doorlopend van kleur veranderen.

In het meinummer van RetailTrends wordt verder aandacht geschonken aan foodformule Causses, beautyretailer Aesop en Le Comptoir Général, de ‘tempel van de ghettocultuur’. Klik hier voor foto’s van deze inspirerende winkels. Voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends, klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!